Veelgestelde vragen

1. Wie kunnen er meedoen aan Sport van de maand?
Antwoord: De kinderen uit groep 4 t/m 8 van alle basisschoelen in de gemeente Apeldoorn. Bij de activiteiten staat vermeld voor welke groepen de activiteit bedoeld is.

2. Waarom betaal ik €2,50 voor Sport van de maand?
Antwoord: Er wordt jaarlijks €2,50 inschrijfkosten per kind gevraagd. De inschrijfkosten dienen als kleine tegemoetkoming voor de sportverenigingen die de activiteiten organiseren.

3. Kan ik de inschrijfkosten terug vragen?
Antwoord: Het retour vragen van de inschrijfkosten is niet mogelijk.

4. Wat gebeurt er bij te weinig inschrijvingen?
Antwoord: Bij gebrek aan belangstelling voor een bepaalde activiteit kan het zijn dat de activiteit niet doorgaat. Hierover ontvang je per e-mail tijdig bericht van de (sport)aanbieder of organisatie.

5. Wat gebeurt er bij te veel inschrijvingen voor een activiteit?
Antwoord: Op de site kun je zien hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn. Inschrijvingen worden door het systeem direct afgehandeld in volgorde van binnenkomst (real-time). Er wordt geen reservelijst opgebouwd. Wanneer er veel belangstelling voor een activiteit is, kan de sportaanbieder er voor kiezen de capaciteit te vergroten, of een extra activiteit aan te bieden. Dat lukt natuurlijk niet altijd, houd de website dus in de gaten.

6. Hoe weet ik of ik een plek bij de activiteit heb gekregen?
Antwoord: Voordat de activiteit plaats vindt, krijg je nog een bevestigingsmail met daarin de definitieve tijd en locatie van de activiteit.

7. Wat kan ik doen als er geen plaats meer is bij een activiteit?
Antwoord: Wanneer je ziet dat een activiteit vol is, kun je je voor aan andere activiteit opgeven. Er staan zoveel verschillende activiteiten op de pagina overzicht aanbod dat er vast en zeker een leuke andere activiteit is die je kunt doen. Soms voegt de (sport)aanbieder een nieuwe activiteit toe.

8. Mag ik meedoen aan verschillende activiteiten?
Antwoord: Kijk goed of je op de aangegeven data en tijdstippen wel kunt, wanneer je je voor meerdere activiteiten wilt opgeven. Bijvoorbeeld dat dagen en tijden niet hetzelfde zijn.

9. Wat moet ik doen wanneer ik plotseling toch niet kan meedoen aan een activiteit?
Antwoord: Het is heel vervelend als dit gebeurt, want de trainers rekenen op jou! Daarom is het héél belangrijk om van tevoren na te denken over de volgende vragen:
- wat wil ik graag doen?
- mag ik van mijn ouders meedoen aan deze activiteit?
- wanneer is de sportactiviteit?
- kan ik wel op de dag/tijd dat de activiteit wordt gehouden?
- waar moet ik naar toe (de sportactiviteit is niet altijd bij jou in de buurt)?

Als het per ongeluk toch gebeurt dat je niet kunt, meld je dan af bij de contactpersoon van de activiteit, want dan kan er misschien een ander kind in jouw plaats deelnemen aan de activiteit. Je kan je inschrijving zelf niet ongedaan maken. Je moet je afwezigheid dus melden bij de contactpersoon.

10. Mijn kind heeft geen eigen e-mailadres. Kan hij/zij dan niet meedoen?
Antwoord: Kinderen die geen eigen e-mailadres hebben kunnen uiteraard gewoon meedoen en gebruiken het e-mailadres van hun ouders.

11. Hoeveel kinderen kan ik aanmelden per e-mailadres?                                       
Antwoord: Onbeperkt.

12. Wie is aansprakelijk?
Antwoord: De organisatie van Sport van de maand, de deelnemende sportverenigingen en de sportaanbieders aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele nadelige gevolgen aan sportbeoefening en/of andere activiteiten (zie ook de algemene voorwaarden). Wees voorbereid door goed de bijzonderheden bij de activiteit te lezen. Laat sieraden en waardevolle kleding thuis en fiets (als warming-up) naar de activiteit.

13. Ben ik verplicht lid te worden van de sportclub? 
Antwoord: Nee, deelname aan de activiteiten is vrijblijvend, je komt immers om kennis te maken. Wel wordt van je verwacht dat als je je hebt opgegeven voor een activiteit, je ook komt.

14. Moet er materiaal aangeschaft worden?
Antwoord: Nee, bijna alle verenigingen zorgen voor materialen. Uitzonderingen staan aangegeven bij de betreffende activiteiten.

15. Afgelasting
Als de weersomstandigheden slecht zijn of er een andere reden is dat de les niet door kan gaan, dan zal de (sport)aanbieder je dit natuurlijk laten weten. Dit gebeurt meestal per e-mail of telefonisch. Twijfel je? Bel dan even de contactpersoon die bij de activiteit genoemd staat.

16. Hoe kan ik een account verwijderen?
Antwoord: Indien je geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden van Sport van de maand dan kun je je account laten verwijderen door een e-mail te sturen naar smouw@accres.nl.

17. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Antwoord: Je gegevens worden op een behoorlijke en zorgvuldige manier in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerkt. (Sport)aanbieders ontvangen alleen de noodzakelijke presoonsgegevens.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Staat je vraag er niet bij?
Voor meer informatie kun je terecht bij de genoemde contactpersoon namens Sport van de maand, de (sport)aanbieder of via smouw@accres.nl.

Voor specifieke vragen over de sportactiviteiten kun je contact opnemen met de sportaanbieder die bij de omschrijving van de activiteit vermeld staat.